sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Markkinointia face-to-face


Kevään työssäoppiminen on alkanut työskentelyllä markkinoinnin saralla LähiTapiolan riveissä. Työtehtäviin kuuluu mm. mukana olemista erilaisissa tapahtumissa, asiakkaiden kohtaamista, heidän tarpeidensa kartoittamista ja niiden pohjalta asiakkaalle sopivan ratkaisun tarjoamista. Kyse on siis face-to-face markkinoinnista hyvin pitkälti.

Päivät eroavat paljon toisistaan, koska jokainen tavattu asiakas on erilainen. Jokaista asiakasta on myös kohdeltava erilailla. Tätä kautta oppii ymmärtämään erilaisia ihmisiä paremmin ja kohtelemaan heitä heidän tarpeidensa mukaisesti.

Omat tavoitteet kevään suhteen ovat pääsääntöisesti kehittää omia taitoja enemmän myynnin suuntaan ja oppia keskustelemaan asiakkaiden kanssa paremmin. Vuorovaikutus on kuitenkin ydinasia markkinoinnissa, jossa pitää kohdata ihmisiä face-to-face.

Yhtiön suuntaan vastuunkanto on myös olennainen osa kevään työssäoppimisrupeamaa. Omien työtehtävien huolellinen hoito ja positiivisen kuvan antaminen asiakkaille tuo lisäarvoa yritykselle pidemmällä aikavälillä. Uusille ideoilla on kuitenkin aina tilaa, kunhan ne pidetään hyvän maun rajoissa ja vakuutusyhtiön imagoon sopivina.

Toiveet keväälle onkin päästä hiomaan omia taitoja, tehdä töitä tavoitteellisesti ja oppia uusia asioita.

3 kommenttia:

  1. Kiva kirjoitus! Työnkuva kuulostaa mielenkiintoiselta ja monipuoliselta :) Varmasti mukavaa, kun saa kohdata erilaisia ihmisiä joka päivä.

    VastaaPoista
  2. Työkuvasi kuulostaa mielenkiintoiselta ja monipuoliselta :) siinä oppii varmasti tunnistamaan erilaisten ihmisten tarpeet.

    VastaaPoista
  3. Asia tekstiä asia jätkältä! Sosiaalisuus on kaiken a ja o kun asiakkaita kohdataan kasvotusten. Hyvät sosiaaliset taidot auttavat aina, oli työtehtävät sitten mitkä tahansa. Tsemppiä työharjoittelun loppusuoralle ja tehkää kovaa tulosta firmalle.

    VastaaPoista