Vierailu Contact Centerissä
Viime blogikirjoituksestani ei ole hirveästi mitään ihmeellistä tapahtunut, olen jatkanut samojen työtehtävien parissa kuin aiemmin olen kertonut. Tietysti joka päivä oppii jotain uutta ja edelleen tuntuu, että oma käsitys perinnän tehtävistä on osia sieltä ja osia täältä. Työtehtävät sujuvat jo hyvin itsenäisesti, tietysti aina välillä iskee epävarmuus että miten tämä nyt menikään. Kuitenkin mukavaa on ollut.
Ajattelin tässä blogikirjoituksessani kertoa päivästäni Danske Bankin Contact Centerissä. Eli siis vietin yhden päivän kokonaan kuunnellen Contact Centerissä puheluita kakkoskuulokkeissa. Olin kuuntelemassa puheluita lainalinjalla, outboundissa eli ulosmyynnissä sekä sijoituslinjalla. Olin joka linjalla noin kaksi tuntia kuuntelemassa puheluita.
Lainalinjalla olin uusien lainojen linjalla. Uusien lainojen linjalla jokaisen vastaa niin moneen puheluun/viestiin kuin päivän aikana kerkiää. Tavoitteiden täyttyminen on kiinni siitä, että tuleeko linjalle puheluita. Lainalinjalle tulee päivän aikana runsaasti puheluita ja puhelin soikin melkein koko ajan sen kahden tunnin aikana jotka siellä vietin. Uusien lainojen linjan pääasiallinen tehtävä on kertoa lainoista ja varata asiakkaille aikoja lainaneuvotteluihin.
Ulosmyynnillä on vaihtuvia kampanjoita, joiden merkeissä asiakkaille soitellaan. Tämän hetkisenä kampanjana oli saada sovittua asiakkaille aikoja juttelemaan nykyisistä sijoituksistaan. Tapaamisten sopiminen on suhteellisen helppoa, ainakin tässä kampanjassa kun sijoitusmaailma puhuttaa paljon muutenkin. Ulosmyynnissä yksi henkilö soittaa päivässä kymmeniä puheluita. Asiakkaiden saaminen tapaamiseen oli suhteellisen helppoa ja suurimmasta osasta puheluista saatiinkin asiakkaalle aika varattua. Ulosmyynnissä tietysti puhelin oli käytössä koko kahden tunnin ajan kun siellä olin, sillä heidän työhönsä kuuluu soittaa itse asiakkaille.
Sijoituslinja, jonne menin viimeiseksi kahdeksi tunniksi oli hiljainen iltapäivä. Sijoituslinjalla ei kuulemma normaalisti ole niin hiljaista, sillä linjalle tulee usein hyvin paljon puheluita päivän aikana. Sijoituslinjan puheluiden määrä on suoraan verrannollinen sijoitusten tilanteeseen.
Päivä oli mielestäni todella mielenkiintoinen ja oli mukava päästä katsomaan ja kuuntelemaan myös pankin toimintaa muuten. Uutta asiaa tuli niin paljon, että iltapäivällä oli pää ihan pyörällä. Oli myös mukava päästä keskustelemaan muiden osastojen työntekijöiden kanssa ja laajentamaan omaa käsitystään niin pankkimaailmasta kuin Danske Bankin toiminnastakin. Kaikki päiväni aikana tapaamat ihmiset ottivat minut hyvin vastaan ja kertoivat mielellään työstään yleisesti. Mutta kaiken kaikkiaan päivä oli mielestäni hyvin opettavainen ja kiva lisä työssä oppimisen ohelle nähdä vähän muutakin. Omasta mielestäni ehkä ulosmyynnin puheluita oli mielenkiintoisinta kuunnella, juurikin sen takia että saako asiakkaita kuinka helposti suostumaan puhumaan sijoituksistaan tai ylipäätään saako aikoja varattua helposti.
Fiilikset ovat edelleen hyvät ja aika on mennyt todella nopeasti, vaikea uskoa että harjoittelua on enää päälle kuukausi jäljellä. Olen viihtynyt Danske Bankin Perintäyksikössä todella hyvin ja minua kohtaan on oltu todella mukavia ja avuliaita. Kesätyön olen saanut muualta. Tuntuu haikealta lopettaa täällä, mutta on mukavaa että on kuitenkin kesätyöpaikka tiedossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti